GyIK

Érdemes hirdetnem?

Ha önnek is van konkurenciája, aki elszipkázza potenciális vásárlóit, vagy szeretné növelni az eladásait és azzal párhuzamosan a bevételeit is, mindenképpen érdemes hirdetnie. Ön ismeri legjobban saját üzletfeleit és azt is, miért szeretnek önnel üzletet kötni. Már csak annyi a dolga, hogy a hirdetéseit oly módon állítsa össze, hogy az a lehetséges partnerekből lojális partnert faragjon. Ne feledje: nincs olyan cég, ami minden fogyasztó minden igényének és elvárásának megfelel. Alaposan meg kell fontolni, melyik közvetítő eszközt (rádió, televízió, outdoor) érdemes választani, hiszen amikor reklámidőt vásárol, az adott média közönségét is megvásárolja. A cél az, hogy megtalálja az önnek legmegfelelőbb fogyasztói csoportot, így segítve hozzá cégét a sikerhez.

A hirdetés egy megtérülő befektetés, amely becsábítja az üzletébe a vásárlókat, vonzza az új üzletfeleket. A hirdetés szorosabbra vonja az üzleti kapcsolatokat és partnerséget hoz. A hirdetés a köztudatban tartja és versenyképessé teszi cégét. A hirdetés emeli az üzlete presztízsét az alkalmazottak szemében, hiszen a sikeresség benyomását kelti. Nem véletlen hát, hogy az erős lábakon álló cégek általában a legjobb, legállhatatosabb hirdetők.

Vajon számomra a rádió a legmegfelelőbb eszköz?

Ha a rádiót napjainkban találták volna fel, a hirdetők minden bizonnyal megőrülnének érte. Nem is kérdéses, miért, hiszen a rádió az egyetlen, ami képes lépést tartani a folyamatosan rohanó emberekkel. A rádió – ellentétben a televízióval vagy akár az újságokkal – mindenhol ott van. Hallgathatjuk az autónkban vezetés közben, otthon és a munkahelyünkön is. A rádió olcsó, mobil és mindenkit képes elérni, így tökéletes reklámfelület minden hirdető számára. Ha okosan használják, a rádió lehet az egyik legköltségkímélőbb és leghatékonyabb marketing platform minden vállalkozás számára.

Tekintettel arra, hogy a rádió eléri azokat is, akik éppen úton vannak, rajta keresztül egyedülálló kapcsolatot alakíthat ki potenciális ügyfeleivel. A rádió egyedi, speciális formátumaiból cége a legtöbbet tudja kihozni, hiszen egyedi, személyre szabott hirdetési lehetőségeket kínál és jól kiegészíthet más hirdetési formákat. A rádió betölti a piaci hézagokat, amit a többi média hagyott és egyaránt befolyásolni tudja a piacokat és a fogyasztókat.

Hogyan kezdjek hirdetni?

Tanulmányozza át honlapunkat, ahol megtalálja a választ legfontosabb kérdéseire. Ha készen áll arra, hogy továbblépjen, keressen fel bennünket. Felkereshet minket interneten keresztül, de személyesen is találkozhat ügyfélkapcsolati menedzserünkkel. Először meg kell válaszolnia néhány kérdést és elmondania, mit szeretne elérni a kampánnyal. Ezután összeállítjuk az önnek legmegfelelőbb marketing tervet. Amennyiben úgy dönt, hogy elfogadja az ajánlatunkat, megalkotjuk magát a hirdetést, amely a lehető legjobban illeszkedik az elképzeléseihez és a cége, valamint terméke profiljához.

Mik a leggyakoribb hibák, amit a hirdetők elkövetnek?

1.  Nincs meg a kellő kitartásuk és nem képesek a megfelelő mértékben összpontosítani. Sokan úgy gondolják, mindenbe bele kell kapni, ahelyett, hogy a figyelmüket egy dologra koncentrálnák. Átgondolatlan reklámtervekre nem szabad pénzt áldozni, mert soha nem térül meg a befektetés. Pusztán az, hogy megalapozott döntés áll a választása mögött, már bevonzhatja a megfelelő vásárlói kört.
2.  Bedobják a törölközőt, mielőtt a kampány véget érne. Egy reklámkampányt sokban hasonlít egy edzéstervhez. Mindig elkezdeni a legnehezebb és az erőfeszítéseinket nem koronázza azonnali, látványos változás. Ám egy kis kitartással és összpontosítással komoly eredményeket lehet elérni. A sikeres kampánynak is ez a titka.

Mi a legjobb módja a hirdetésnek?

Hacsak nem egy különleges, egyszeri eseményt szeretne hirdetni, a TOMA (Top-of-mind-awareness) hirdetések bizonyulnak hosszú távon a leghatékonyabbaknak, hiszen mindig a fogyasztói igényekhez kell igazodni. Felmérések szerint a fogyasztók nem azonnal döntenek a vásárlásról, ez mindig több-kevesebb időbe telik. Egy négyhetes kampánynak tehát semmi értelme sincs. Érdemes azonban folyamatosan emlékeztetni őket arra, hogy az ön cége létezik és kitűnő szolgáltatásokat nyújt. Így amikor egy hallgatónk végül a vásárlás mellett dönt, nagy eséllyel az ön cége jut majd először eszébe.

Mennyi idő alatt kezdenek hatni a reklámok?

Ez attól függ, mit és milyen áron kínál. Ha az ön reklámja arról szól, hogy üzletében 10 000 Ft-os bankjegyeket osztogat, pillanatok alatt hemzsegni fognak az emberek a környéken. De bármi mást kíván hirdetni, ne számítson azonnali eredményre. Hirdetni kicsit olyan, mint egy autót tolni. Némi erőfeszítésbe telhet beindítani, de ha már elindult, sokkal egyszerűbb lesz a dolga. Egy idő után már majdnem magától gurul.

Azt szoktuk mondani ügyfeleinknek, hogy három hónap múlva megutálnak, hat hónap múlva újra szóba állnak velünk és tíz hónap elteltével már az otthonukba szóló vacsorameghívásnak teszünk eleget. Ha kitart a reklámstratégiája mellett, minden erőfeszítése és kiadása megtérül.

Milyen üzenetet közvetítsek a hirdetésemmel?

Tegye fel magának a kérdést: “Miért vásárolnak nálam?”
Keressen konkrétumokat! “Miben vagyok jobb, mint a konkurens cégek? Mi teszi az én cégemet különlegessé? Mi az, amit csak én tudok nekik nyújtani?”

Vegye számba vállalkozása erősségeit és a konkurencia hiányosságait, hiszen ezekre építve potenciális üzletfeleket nyerhet. A marketing analízis ezt a célt szolgálja, segít finomítani hirdetése üzenetét.   

Garantált-e a siker?

Miután biztosította cége működésének alapfeltételeit, egy jól összeállított és átgondolt marketing stratégia eredményt hoz. Ha hónapról hónapra követi a tervet és kitartóan közvetíti a kiszemelt célcsoport felé az üzenetet, a hirdetéseire fordított költségei mindenképpen megtérülnek.

Kereskedő vagyok, mit ajánlanak nekem?

Ha ön folyamatos kedvezményeket kínál, folyamatos reklámozást igényel, akkor az hosszú távon nem kifizetődő. A kedvezmények ugyan becsábítják a vásárlókat az üzletébe, de minden egyes leárazást és kiárusítást külön meg kell hirdetnie. Javasoljuk tehát, hogy az alkalmi vásárlók helyett inkább célozzon meg egy olyan fogyasztói kört, akik később a fogyasztói bázisává válhatnak. Ezért minden esetben azt javasoljuk, válasszon egy egységes, hosszútávú marketing stratégiát.

NEM vagyok kereskedő, mit ajánlanak nekem?

A megfelelő üzenet folyamatos közvetítését. Legyen ön akár gyógyszertáras, mosógépszerelő vagy jogász, egy jól megtervezett kampánnyal elérheti, hogy az ön neve legyen az első, aki a fogyasztó eszébe jut, ha az ön által is kínált szolgáltatásra lesz szükségük.

Melyik rádió felel meg céljaimnak?

Gondolja át ki a célcsoportja, kit szeretne becsábítani üzletébe. Sok érdeklődőt, aki csak a katalógusokat viszi el, vagy fizetőképes vevőket? Milyen terméket hirdet egy szórakozóhelyet vagy egy luxus személygépkocsit? Ez alapján jól kiválaszthatóak azon rádiók, amelyek használata érdemes a kampányhoz.

Mennyiség vagy minőség?

Jó példa erre, hogy egy nagy elérésű országos rádiót célszerű-e használnia vagy egy célzott helyi, körzeti rádiót? Elképzelhető, hogy az egyik rádiónak nagyon magas a hallgatottsága, a másiknak viszont alacsonyabb. Ám sokszor a prémium rádiónak a vásárlóereje jelentősen magasabb. Sok hallgató elérése sok pénzbe is kerül, de figyeljen arra, hogy ne lőjön ágyúval verébre, hiszen nem mindegy, hogy egy ingyen koncertet kíván-e hirdetni a Dózsa György úton vagy egy luxus személygépkocsit?

Egy eseményt szeretnék hirdetni, hogyan tehetem ezt meg?

Egy esemény hirdetéséhez erőteljes, rövidtávú kampányolásra van szükség. A reklámnak napi 5-6-szor vagy akár 10-szer is érdemes megjelennie és legkésőbb az eseményt megelőző harmadik napon el kell kezdeni a hirdetést.

Mi a helyzet a televíziókkal?

Bár a televízió igen hatásos marketing tényező, tudnia kell, hogy egy jó televíziós reklámot elkészíteni drága mulatság, ráadásul főműsoridőben több százezer forintba kerül egy 30 másodperces spot is. Könnyen belátható tehát, hogy annak, aki jó tévéreklámot szeretne készíttetni és azt a megfelelő időben, a megfelelő gyakorisággal megjelentetni, nagyon mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Mit jelent a képátvitel?

Ha megjelent már televízióban, küldje el nekünk a tévéreklám hanganyagát, vagy rendeljen tőlünk egy hasonló hangzású hirdetést és hagyja, hogy a képátvitel megtegye hatását. A hallgatók többségénél ugyanis az ismerős hangzás előhívja az emlékezetükben élő reklámfilmet is. Így egyszerre látják és hallják hirdetését, viszont mindez önnek a televíziós reklám árának töredékébe került. Ha a Coca-Colánál bevált, az ön cégénél is be fog válni.

Mi az a positioning statement?

Minden sikeres hirdetőnek van egy positioning statementje, ami alatt a cég arculatának és termékeinek vagy szolgáltatásának rövid leírását értjük. Ez informálja a fogyasztót mindarról, ami a cégét különlegessé teszi, a positioning statementjét tehát akár a hirdetéseibe is beleszőheti. Csak arra kell ügyelnie, hogy minél rövidebb és célratörőbb legyen.

Mit jelent az Imidzs Hirdetés?

Ha egy arculatot, imidzset reklámozunk, sokkal jobban megragad az emberek emlékezetében, mintha magáról a termékről adnánk információkat. Egyértelműségre, kreativitásra és tömörségre törekedjen, ha arculatot közvetít.

Mit jelent a Branding?

A branding márkaépítést jelent, vagyis segíti a potenciális üzletfeleket annak megértésében, hogy miért éppen önnel érdemes üzletet kötniük és nem a konkurenseivel.

Már kipróbáltam a rádiós hirdetést, de nem vált be. Miért lenne ezúttal másként?

  • Kitartó volt?
  • Jó volt a kreatív?
  • Mit hirdetett?
  • Jó volt az akció?
  • Hány alkalommal ment a spot?
  • Milyen célcsoportot célzott meg?
  • Melyik csatornán hirdetett?
  • Ha szem előtt tartja a reklámozás legfontosabb kérdéseit, a rádió reklámnak működnie kell! 

Nem rendelkezem nagy költségvetéssel, mit ajánlanának?

Első lépésként kérjen személyes találkozót valamelyik ügyfélkapcsolati menedzserünktől. Csak ezután tudjuk eldönteni, tudunk-e önnek segíteni. Javaslatainkkal mindenképpen szeretnénk hozzájárulni cége sikeres fejlődéséhez.

Mi az a drive time?

A reggeli drive hétfőtől péntekig reggel 7:00-től 10:00-ig tart, a délutáni drive pedig hétfőtől péntekig délután 16-tól 20-ig. Fontos még a déli (de. 10-től du. 15-ig), illetve az esti napszak (este 20-tól éjfélig).

Érdemes éjszaka és hétvégén is reklámozni?

A drive-okba pozícionálni mindig a legdrágább. Általában úgy készítjük el a játszási listát, hogy a reklámok egyenletesen legyenek elosztva minden napszakra, így a drive-okban is. Ha egy megrendelőnek kevesebb forrás áll rendelkezésére a kampányra, remek lehetőséget kap arra, hogy egy bővebb csoporthoz jusson el az üzenete, azaz az éjszakai és a hétvégi hallgatókat is megcélozhatja. Ráadásul a hétvégi és éjszakai időszakba kevesebb reklám esik, így nagyobb eséllyel figyelnek fel rá hallgatóink, sőt, a hétvégi bevásárlás is ekkor zajlik. Matematikai megfigyelések alapján az embereket akkor készteti cselekvésre a hirdetés, ha legalább háromszor eljut hozzá az üzenet. (lásd OES stratégia)

Mi az ügyfélkapcsolati menedzserrel való megbeszélés díja?

Az ügyfélkapcsolati menedzserrel való megbeszélésért nem számolunk fel díjat.

Mit jelent az USP (Unique Selling Proposition)?

Ez a kifejezés a termékének vagy szolgáltatásának azt a különleges tulajdonságát vagy előnyét jelenti, amire akár egy kampányt is fel lehet építeni, mert megragad az emberek emlékezetében. Ez különbözteti meg az ön termékét a konkurens cégek hasonló termékeitől, ezáltal természetesen az ön cégét is a konkurens cégektől.